Meniu

joi, 18 noiembrie 2010

Un nou start? Sau iluzii ?

Romania a sustinut un meci amical cu Italia, la Klagenfurt. A inceput intr-un sistem 4-4-1-1 pe faza defensiva si 4-2-3-1 sau 4-1-4-1 pe faza ofensiva, cu Pantilimon- Rapa, Tamas, Chivu, Rat- Torje, Ropotan, Florescu, Deac- Stancu- Marica.

Desfasurarea meciului

Am inceput neasteptat de bine, in fata unor jucatori valorosi, dar fara experienta internationala. Am jucat cu diagonale pe mijlocasii laterali si cu mingi lungi pe Marica si Stancu. Disponibilitatea la efort si la joc s-a materializat in minutul 35, prin golul lui Marica. Deac a centrat, a urmat o balbaiala in careu a fundasilor italieni, o deviere norocoasa catre Ciprian, care a indeplinit o simpla formalitate din 6 metri. Cu toate acestea nu pot sa nu remarc indolenta jucatorilor nostri din ofensiva. Am avut trei atacuri cu superioritate numerica si am dat cu piciorul cu prea mare usurinta la toate aceste ocazii. Aici imi pun o intrebare fireasca. Nu stim sau nu putem verticaliza? Parca ne este frica sa o "bagam in poarta". O mai veche meteahna a fotbalistului roman: Frica de a-si asuma resposabilitatea.
Prima repriza a fost mai mult una de tatonare, de experimentare, mai ales pentru Italia. Noi ne-am aparat bine si am mizat pe contraatac.

La pauza a intrat Tatarusanu in poarta, asa cum a promis selectionerul. La Squadra Azzura au intrat Pirlo, De Rossi si Gilardino si s-a vazut chiar de la prima atingere, cand atacantul Fiorentinei a fost blocat bine de portarul Stelei. Au mai urmat si alte schimbari, de-o parte si de celalta, dar post pe post. Singura mutare care merita amintita este cea a lui Quagliarella, pentru ca a marcat golul egalizator, in minutul 82, dupa o balbaiala in careu. Golul a venit in urma unui corner executat de Pirlo la prima bara.
Italia a condus ostilitatile pe teren, noi ne-am aparat organizat si am mizat tot pe contraatac, ca si in prima repriza.


Stancu, noul numar 10 al nationalei?


Prin numar 10 inteleg un lider, un jucator care sa traga echipa dupa el, asa cum au fost de-alungul timpului Radu Nunweiller, Nicolae Dobrin, Ladislau Boloni, Gheorghe Hagi. 
"Motanul" promite, are calitati, are toate premisele, dar pana sa devina o certitudine mai are nevoie de timp si de jocuri alaturi de "fotbalisti adevarati", care sa il ajute sa creasca in valoare. Un transfer "afara" nu i-ar strica.


O mai mare promisiune o vad in cei doi mijlocasi laterali: Torje si Deac. Au viteza, tehnica, tupeu, sunt tineri si de viitor. Ar trebui speculat mai mult jocul pe benzi.

Selectionerul trebuie sa lucreze la mentinerea concentrarii in ultimele 10-15 minute si la  abordarea mult mai serioasa a fazelor fixe, defensive si ofensive.
Per total se poate spune ca echipa creste si ca s-a vazut un plus de atitudine in acest meci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu